• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Den starkaste anledningen till en återbetalning är där en kund har nämnt att den har ett spelmissbruk och önskar bli avstängd permanent men bolaget inte stängt av kunden. Väldigt sällsynt detta sker dock.

Att bara stänga av sig utan att ange spelmissbruk som anledning hör inte till exemplet ovan.

På andraplats kommer tydliga tecken på spelmissbruk via kommunikation, där man kanske inte nämnt spelmissbruk direkt men indirekt genom att tex skriva saker till support/mail som "Jag har förlorat alla mina pengar skulle jag kunna få ta del av nån bonus" Eller "Jag mår dåligt pga" etc.

I exemplet ovan är det även viktigt att spelbolaget faktiskt inte frågat hur läget är, om du vill stänga av dig från spel etc, men även OM dem gjort det och tillät dig spela vidare trots du nämnt dessa saker finns något jobba med.

Sen finns tusen andra scenarion, individuella saker att ta en titt på, små detaljer spelar roll, sen beror det på spelbolaget alla spelbolag har olika interna policies kring detta.

Dessa ärenden är det som tar längst tid för ett spelbolag att lösa då det går genom många avdelningar innan ett beslut tas men så värt väntetiden det när det väl trillar in en återbetalning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Den starkaste anledningen till en återbetalning är där en kund har nämnt att den har ett spelmissbruk och önskar bli avstängd permanent men bolaget inte stängt av kunden. Väldigt sällsynt detta sker dock.

Att bara stänga av sig utan att ange spelmissbruk som anledning hör inte till exemplet ovan.

På andraplats kommer tydliga tecken på spelmissbruk via kommunikation, där man kanske inte nämnt spelmissbruk direkt men indirekt genom att tex skriva saker till support/mail som "Jag har förlorat alla mina pengar skulle jag kunna få ta del av nån bonus" Eller "Jag mår dåligt pga" etc.

I exemplet ovan är det även viktigt att spelbolaget faktiskt inte frågat hur läget är, om du vill stänga av dig från spel etc, men även OM dem gjort det och tillät dig spela vidare trots du nämnt dessa saker finns något jobba med.

Sen finns tusen andra scenarion, individuella saker att ta en titt på, små detaljer spelar roll, sen beror det på spelbolaget alla spelbolag har olika interna policies kring detta.

Dessa ärenden är det som tar längst tid för ett spelbolag att lösa då det går genom många avdelningar innan ett beslut tas men så värt väntetiden det när det väl trillar in en återbetalning.
Tack. Bra info. Hur ser du på att bygga case. Skall man samla på sig all fakta innan man river av plåstret och skickar en claim. Alltså. Be om historik från sidorna etc. Samla eget material från historik. Och sedan trycka på stora knappen?
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Tack. Bra info. Hur ser du på att bygga case. Skall man samla på sig all fakta innan man river av plåstret och skickar en claim. Alltså. Be om historik från sidorna etc. Samla eget material från historik. Och sedan trycka på stora knappen?
Beror på. Hade du sagt vilket spelbolag det gäller hade du fått ett bättre anpassat svar.

Bäst är att inte begära ut sådant. Varför kan jag skriva en hel sida om. Men det skippar jag,

Det viktiga är att du vet att du är en förlorande kund och förlorat en del pengar det räcker så där behövs ingen transaktionshistorik spelbolag fifflar aldrig med beloppen dem har tillgång till all data vid en eventuell återbetalning hade du fått korrekt belopp.

Kommunikation, där räcker med mail har du inga mailkommunikation med värde med bolaget är chansen väldigt liten det finns något av värde i live-chatterna. Sedan tas mail på annat allvar än live-chatt historik hos vissa bolag.

Det är inte första gången dem får in ett återbetalningsärende dem har förmodligen fått in tusen sådana, fokuset ska alltid ligga på öka chansen till en återbetalning så gott man kan, sen är det bara acceptera ett avslag vilket är mest troligt.

Folk har sovit på återbetalningar, bäst var under 2017-2019. Hur enkelt som helst under den perioden. Nu vaknar bolag upp och hanterar dessa ärenden på andra sätt. Vissa bolag sover ännu. Tips är att utnyttja detta innan det är kört.
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Beror på. Hade du sagt vilket spelbolag det gäller hade du fått ett bättre anpassat svar.

Bäst är att inte begära ut sådant. Varför kan jag skriva en hel sida om. Men det skippar jag,

Det viktiga är att du vet att du är en förlorande kund och förlorat en del pengar det räcker så där behövs ingen transaktionshistorik spelbolag fifflar aldrig med beloppen dem har tillgång till all data vid en eventuell återbetalning hade du fått korrekt belopp.

Kommunikation, där räcker med mail har du inga mailkommunikation med värde med bolaget är chansen väldigt liten det finns något av värde i live-chatterna. Sedan tas mail på annat allvar än live-chatt historik hos vissa bolag.

Det är inte första gången dem får in ett återbetalningsärende dem har förmodligen fått in tusen sådana, fokuset ska alltid ligga på öka chansen till en återbetalning så gott man kan, sen är det bara acceptera ett avslag vilket är mest troligt.

Folk har sovit på återbetalningar, bäst var under 2017-2019. Hur enkelt som helst under den perioden. Nu vaknar bolag upp och hanterar dessa ärenden på andra sätt. Vissa bolag sover ännu. Tips är att utnyttja detta innan det är kört.
Just i detta fall som jag kör nu så gäller det iBet. Om jag inte skall begära ut historik hur ska jag då kunna bygga mitt case om jag t.ex raderat flertalet av mail, med relevant info? Det blir ju i stort sett omöjligt tänker jag. Det är väl de en claim går ut på. Bygga upp varför bolaget har brustit i sina åtagande mot mig som spelare och spelmissbrukare under den aktiva perioden hos dom. Hur ska jag kunna veta vilka insättningsgränser mm som varit. En spelberoende människa är helt inne i sitt spel, bryr sig varken om dåtid eller framtid. Att lägga information på minne eller spara konversationer ligger inte på agendan direkt. Att bara hänvisa till spelmissbruk och att dom inte stoppat mig känns väldigt svagt om man ska komma vidare... (?)
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Mails brukar många ha kvar, till stor fördel. Behövs inget mer än detta om man inte hr något avvikande under sin speltid till ens fördel då är det en helt annan ärendetyp. Som förklarat ovan när man registrera brukar också finnas på mail, samt att bolag har all data framför sig vid ett sådant ärende.

Det är ganska stor claim du gör genom att säga att dem har brustit i ansvaret mot dig som spelare om det är enda dörren du öppnar då får du förklara hur, annars kommer spelbolaget resonera kring att du hade eget ansvar meddela ditt spelmissbruk till dem och att dem följt alla riktlinjer.

Ibet skulle jag personligen inte ha några vidare förhoppningar. Hör nog inte till bolag som återbetalar. Stort lycka till i alla fall.
 

1Einar

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Just i detta fall som jag kör nu så gäller det iBet. Om jag inte skall begära ut historik hur ska jag då kunna bygga mitt case om jag t.ex raderat flertalet av mail, med relevant info? Det blir ju i stort sett omöjligt tänker jag. Det är väl de en claim går ut på. Bygga upp varför bolaget har brustit i sina åtagande mot mig som spelare och spelmissbrukare under den aktiva perioden hos dom. Hur ska jag kunna veta vilka insättningsgränser mm som varit. En spelberoende människa är helt inne i sitt spel, bryr sig varken om dåtid eller framtid. Att lägga information på minne eller spara konversationer ligger inte på agendan direkt. Att bara hänvisa till spelmissbruk och att dom inte stoppat mig känns väldigt svagt om man ska komma vidare... (?)
Jag har lyckats mot iBet, så känn inte hopplöshet där. Om du dessutom har ett bra case så skulle jag satsa på det.
De nekade mig vid första mejlet, sen kom jag med lite mer konkret fakta & då ändrade de i en handvändning och sa att de tog Responsible Gambling seriöst och återbetalade hälften av vad jag förlorat.
 

King123

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
2 Januari 2014
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Vet någon vilka https://www.buumi.com/en är eller vad för casino dem ligger bakom? Detta är utlandscasino!

Vill gärna veta om dem ligger bakom gemler och unlimte casino.

tråkig historia förlora 170.000 idag!
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Ö
Jag har lyckats mot iBet, så känn inte hopplöshet där. Om du dessutom har ett bra case så skulle jag satsa på det.
De nekade mig vid första mejlet, sen kom jag med lite mer konkret fakta & då ändrade de i en handvändning och sa att de tog Responsible Gambling seriöst och återbetalade hälften av vad jag förlorat.
PM
 

love-sports

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 December 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
I would also like to add that this also applies to Speedy, where I got a reference to herogaming about previous history before the acquisition. Going crazy about this, doing such a sick extensive survey. But they're not easy, then. All bank statements at the bank say kind of nothing. Lots of numbers and letters only. Have sent to Trustly and Zimper to get a "better" excerpt. But feels futile..
Did you manage to get a reply Herogaming? I have been trying to reach them for several weeks now to get information on my Speedy accounts but they never reply. Can you share the contact infomation? Thanks!
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Vet någon vilka https://www.buumi.com/en är eller vad för casino dem ligger bakom? Detta är utlandscasino!

Vill gärna veta om dem ligger bakom gemler och unlimte casino.

tråkig historia förlora 170.000 idag!
Nix, de drivs av Infiniza Ltd vilket i sin tur ägs av Blow Fish Marketing Ltd.

Buumi ägs av Njord Vantage Services LTD
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp