- Blev medlem
- 27 Oktober 2019
- Meddelanden
- 784
- Mottagna reaktioner
- 335
- Poäng
- 497
Den starkaste anledningen till en återbetalning är där en kund har nämnt att den har ett spelmissbruk och önskar bli avstängd permanent men bolaget inte stängt av kunden. Väldigt sällsynt detta sker dock.
Att bara stänga av sig utan att ange spelmissbruk som anledning hör inte till exemplet ovan.
På andraplats kommer tydliga tecken på spelmissbruk via kommunikation, där man kanske inte nämnt spelmissbruk direkt men indirekt genom att tex skriva saker till support/mail som "Jag har förlorat alla mina pengar skulle jag kunna få ta del av nån bonus" Eller "Jag mår dåligt pga" etc.
I exemplet ovan är det även viktigt att spelbolaget faktiskt inte frågat hur läget är, om du vill stänga av dig från spel etc, men även OM dem gjort det och tillät dig spela vidare trots du nämnt dessa saker finns något jobba med.
Sen finns tusen andra scenarion, individuella saker att ta en titt på, små detaljer spelar roll, sen beror det på spelbolaget alla spelbolag har olika interna policies kring detta.
Dessa ärenden är det som tar längst tid för ett spelbolag att lösa då det går genom många avdelningar innan ett beslut tas men så värt väntetiden det när det väl trillar in en återbetalning.
Att bara stänga av sig utan att ange spelmissbruk som anledning hör inte till exemplet ovan.
På andraplats kommer tydliga tecken på spelmissbruk via kommunikation, där man kanske inte nämnt spelmissbruk direkt men indirekt genom att tex skriva saker till support/mail som "Jag har förlorat alla mina pengar skulle jag kunna få ta del av nån bonus" Eller "Jag mår dåligt pga" etc.
I exemplet ovan är det även viktigt att spelbolaget faktiskt inte frågat hur läget är, om du vill stänga av dig från spel etc, men även OM dem gjort det och tillät dig spela vidare trots du nämnt dessa saker finns något jobba med.
Sen finns tusen andra scenarion, individuella saker att ta en titt på, små detaljer spelar roll, sen beror det på spelbolaget alla spelbolag har olika interna policies kring detta.
Dessa ärenden är det som tar längst tid för ett spelbolag att lösa då det går genom många avdelningar innan ett beslut tas men så värt väntetiden det när det väl trillar in en återbetalning.